BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, April 13, 2010

kisah pembuangan bayi

kes pembuangan bayi semakin menjadi-jadi di negara kita..saya selalu terfikir alangkah bertuahnya mereka yang mempunyai cahayamata..tak semua wanita di muka bumi ini bertuah..tak semua wanita dapat memiliki cahayamata walaupun telah berkahwin selama 10 tahun..sepatutnya kita menghargai anugerah dari ilahi..saya juga telah mendirikan rumahtangga selama 4 tahun tetapi belum dikurniakan cahayamata...setiapkali mendengar berita dari teman-teman yang akan menerima cahayamata,saya akan menjadi sedih...setiap kali ke rumah saudara-mara,soal cahayamata juga akan diajukan kepada saya..bilakah nak menimbang cahayamata?dan yang paling menyedihkan saya,saya dikatakan mandul...tetapi wanita yang sudah dikurniakan cahayamata,sanggup membuang bayinya di merata tempat...tidakkah anda semua merasa kasihan terhadap bayi anda sendiri?mereka tidak berdosa...jadi renungkanlah kembali agar kejadian pembuangan bayi tidak berlaku lagi di negara kita

0 comments: